انرژی خورشيدی در ادارات دولتی

به گزارش تاسیسات نیوز، مجيد خدابخش، استاندار اردبيل در ديدار با مدير عامل برق منطقه‌اي آذربايجان شرقي اظهار داشت: براي تحقق سياست اقتصاد مقاومتي و در راستاي گام برداشتن در اين زمينه انرژي خورشيدي در دستگاه‌هاي دولتي اردبيل بکارگيري مي‌شود که در حال حاضر ۱۰ دستگاه در اولويت بوده و اجراي اين طرح امسال از استانداري اردبيل آغاز مي‌شود.

وي با اشاره به مصرف پايين برق در کشور گفت: علت اين امر رکود در صنايع و واحدهاي توليدي بوده که با توجه به توليد برق مازاد بر نياز در استان انتظار مي‌رود تا در زمينه صادرات برق از استان به جمهوري آذربايجان پيگيري‌هاي لازم انجام شود تا بتوانيم از اين طريق در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي و صادرات توليدات بومي گام برداريم.

استاندار اردبيل با اشاره به مصرف برق در ساعات پيک مصرف بيان کرد: بايد در اين زمينه فرهنگسازي لازم با آگاهي‌دهي و اطلاع‌رساني مناسب در بين مردم انجام شود و علاوه بر اين امر با مديريت مصرف مناسب و توجيه کارخانه‌ها و واحدهاي توليدي و صنعتي به استفاده کم از برق در پيک مصرف در اين زمينه اقدام کنيم.

خدابخش با تاکيد بر برگزاري همايش توليدکنندگان برق تصريح کرد: پيشنهاد مي‌شود با هدف ترويج استفاده از موتور ژنراتور برق نيروگاهي در واحدهاي صنعتي و ترغيب ساير واحدهاي صنعتي به توليد برق و فروش مازاد مصرف و تبيين کوتاه بودن زمان بازگشت سرمايه توليد برق اين همايش در تبريز برگزار شود.

وي با اشاره به اجراي نيروگاه گازي برق سبلان در استان اردبيل افزود: ۳۰۰ ميليون دلار از محل اعتبارات ملي براي تکميل اين پروژه اختصاص يافته که با تخصيص اين اعتبارات اختصاص يافته زمينه براي تکميل و بهره برداري از اين نيروگاه در اردبيل فراهم مي‌شود.

منبع : تاسیسات نیوز

نظر خود را بنویسید