صرفه جویی برقی جالب ایتالیایی ها

صرفه جویی برقی نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا مرسوم است و هر کشوری به طرق مختلف این کار را انجام میدهد.

با بازگشت ساعت قانونی به ایتالیا، که امشب یک ساعت به جلو کشیده خواهد شد، این کشور ۵۸۰ میلیون کیلووات ساعت برق ، معادل مصرف سالیانه ۲۰۰ هزار خانواده ایتالیایی، صرفه جویی می کند.

با توجه به اینکه بهای هر کیلو وات ساعت برق برابر با ۱۶.۳۲ سنت است، میزان کل صرفه جویی اقتصادی برای سیستم انرژی ایتالیا در این مدت بیش از ۹۴ میلیون یورو خواهد بود.

بر اساس داده های اداره برق ایتالیا، این کشور با تغییر ساعت رسمی خود طی سال های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۵ میلادی مجموعا هفت میلیارد و ۲۷۰ میلیون کیلووات ساعت برق برابر با یک و نیم میلیارد یورو صرفه جویی کرده است.

ساعت قانونی به عنوان ابزاری برای صرفه جویی در انرژی بکار گرفته می شود. ساعت قانونی در ایتالیا برای نخستین بار در سال ۱۹۱۶ و از روز سوم ژوئن تا ۳۰ سپتامبربکار گرفته شد اما در سال ۱۹۲۰ متوقف و سپس از سال ۱۹۴۰ و در زمان جنگ جهانی از سرگرفته شده و در سال ۱۹۴۸ مجددا لغو شد.

ساعت قانونی در سال ۱۹۶۶ و همزمان با بحران انرژی بار دیگر و به مدت ۱۳ سال، از پایان ماه می، تا پایان ماه سپتامبر بکار گرفته شد و از سال ۱۹۸۱ تا ۱۹۹۵ میلادی تا آخر ماه مارس استفاده شده و از سال ۱۹۹۶ تاکنون نیز تا پایان اکتبر بکار گرفته می شود.

منبع: ایرنا

نظر خود را بنویسید