مردم از خوردن آب از چشمه ها و همچنین مصرف گیاهان خود رو پرهیز كنند

رئیس دانشگاه علوم پزشكی ایلام گفت: مردم برای حفظ سلامت خود از نوشیدن آب چشمه ها و روان آب های طبیعی و نیز خوردن گیاهان خود رو وحشی طبیعت خودداری كنند.
مردم از خوردن آب از چشمه ها و همچنین مصرف گیاهان خود رو پرهیز كنند
دكتر علی دل پیشه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: مصرف آب چشمه های طبیعی به ویژه چشمه هایی كه بعد از سیلاب پدیدار شده اند به هیچ وجه به مردم توصیه نمی شود.
وی افزود: مردم استان ایلام تا زمان فرا رسیدن فصل گرما با سفر به دامان طبیعت از گیاهان خودروی طبیعی استفاده می كنند در حالیكه با مصرف این گیاهان احتمال ابتلا به بیماری های گوارشی برای این افراد وجود دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی استان اضافه كرد: در روزهای اخیر مواردی از ابتلا به بیماری اسهال در بین مردم ایلام دیده شده كه البته این موارد به حد شیوع و اپیدمی نرسیده است. 
وی افزود: برخی از مردم عامل ابتلا به اسهال را آلودگی شبكه آب شرب استان به علت سیل عنوان می كنند در حالیكه آب استان به طور متناوب مورد آزمایش قرار می گیرد و در صورت مشاهده هر گونه آلودگی موارد به اطلاع مردم و مسئولان می رسد.
دكتر دل پیشه یادآور شد: این اختلال گوارشی به علت آب آشامیدنی نیست بلكه بی شك ناشی از استفاده مردم از آب های طبیعی و گیاهان خودرویی است كه در دامان طبیعت می روید و مردم باید در صورت علاقه به استفاده از آب چشمه ها و نیز گیاهان طبیعی، موارد بهداشتی را رعایت كنند.
وی گفت: بعد از وقوع سیل و انجام آزمایش های مختلف در مناطق سیل زده، مردم شهرستان های لومار و دهلران از آشامیدن آب شرب شبكه آبرسانی منع شدند و به ساكنان این نقاط توصیه شد كه تا زمان بهبود وضعیت از آب معدنی استفاده كنند البته در حال حاضر آب همه نقاط استان بدون هیچ گونه آلودگی است و مردم با اطمینان خاطر از این آب مصرف كنند. 
منبع : قطره نیوز

نظر خود را بنویسید