از راه‌‌اندازی توربین بادی تا طرح بازیافت زباله‌های پلاستیکی

به گزارش تاسیسات نیوز، راه‌اندازی توربین بادی از سوی شرکت دانش‌بنیان مرکز خواف، احداث ساختمان مرکز سرخس، تبدیل مرکز فریمان به واحد مستقل، ارائه طرح بازیافت زباله‌های پلاستیکی در مرکز بجستان و ارائه دو طرح کشت گلخانه‌ای و تابلوهای صنعتی برق در مرکز جوین از جمله فعالیت‌های مراکز آموزشی دانشگاه آ‌زاد اسلامی استان خراسان رضوی است.
مراکز آموزشی دانشگاه آ‌زاد اسلامی استان خراسان رضوی برنامه‌های متنوعی را در سال جاری برای خود در نظر گرفته‌اند که بخشی از آنها در راستای پیشرفت و توسعه دانشگاه و بخشی برای کاهش وابستگی به شهریه دانشجویان است.

سرپرستان مراکز آموزشی دانشگاه آ‌زاد اسلامی استان خراسان رضوی، بهترین اتفاقات سال گذشته و برنامه‌های سال جدید خود را تشریح کردند.

راه‌اندازی توربین بادی از سوی شرکت دانش‌بنیان مرکز خواف

سرپرست دانشگاه آ‌زاد اسلامی مرکز خواف در گفت‌وگو با آنا از کلنگ‌زنی زمینی برای ایجاد سایت دانشگاه و راه‌اندازی توربین بادی از سوی شرکت دانش‌بنیان این مرکز خبر داد.

سرپرست دانشگاه آ‌زاد اسلامی مرکز خواف: ساخت دستگاه زعفران پاک‌کنی از دیگر طرح‌های این مرکز است که ۷۰ درصد کار انجام شده است و امسال به بهره‌برداری می‌رسد .

محب‌الله مطهری درباره برنامه‌های آینده مرکز خواف گفت: «خریداری ساختمانی از جهاد کشاورزی برای دانشگاه، کلنگ‌زنی برای ایجاد سایت دانشگاه در زمین‌های اهدایی خیران و راه‌اندازی توربین بادی از سوی شرکت دانش‌بنیان از جمله برنامه‌های سال جاری این مرکز خواهد بود.»

وی افزود: «درصدد استفاده از خورشید و بادهای بدون آلایندگی هستیم تا با ایجاد نیروگاه بادی، انرژی برق تولید کنیم که با توجه به هزینه‌بر بودن دو سالی تا زمان بهره برداری آن طول می‌کشد.»

مطهری ادامه داد: «ساخت دستگاه زعفران پاک‌کنی از دیگر طرح‌های این مرکز است که ۷۰ درصد کار انجام شده است و امسال به بهره‌برداری می‌رسد.»

سرپرست دانشگاه آ‌زاد اسلامی مرکز خواف بهترین و مهمترین اتفاق سال گذشته در این مرکز را افزایش دانشجو، رشته‌ و واگذاری زمین ده هکتاری از سوی خیران این شهر نام برد.

برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت ضمن خدمت

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی مرکز درگز، برگزاری دوره‌های ضمن خدمت برای ارگان‌ها و سازمان‌های این شهر را از جمله برنامه‌های سال جاری عنوان کرد.

محمدعلی فقیه‌نیا در باره فعالیت‌های شرکت دانش‌بنیان در مرکز درگز اظهار کرد: «به دو دلیل این مرکز فعالیت دانش‌بنیان ندارد چراکه اولا مراکز تحت نظر واحدهای مادر هستند و مرکز بندرگز زیر نظر واحد مشهد است و بیشتر فعالیت‌هایش با مشارکت این واحد صورت می‌گیرد. دوم اینکه این مرکز رشته‌ آزمایشگاهی ندارد و بیشتر کارگاهی است بنابراین تنها فعالیت این مرکز برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت ضمن خدمت برای ارگان‌ها و سازمان‌هاست.»

وی آسفالت جاده منتهی به مسیر دسترسی دانشگاه، تصویب رشته‌ها و افزایش درآمدهای غیرشهریه ای از محل فعالیت‌های اقتصادی دانش‌بنیان را از مهمترین و بهترین اتفاقات سال گذشته این مرکز نام برد.

احداث ساختمان دانشگاه آزاد اسلامی مرکز سرخس در آینده‌ای نزدیک

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی مرکز سرخس از احداث ساختمان دانشگاه و راه‌اندازی مقاطع ارشد در سال جاری برای این مرکز خبر داد.
حسین کردپور با توجه به برنامه‌های سال جاری مرکز سرخس اظهار کرد: «راه‌اندازی رشته‌های تحصیلات تکمیلی از جمله مقاطع ارشد و احداث ساختمان دانشگاهی این مرکز دو برنامه مهم سال جاری محسوب می‌شود.»

کردپور از افزایش دانشجو در دو رشته فنی و مهندسی در سال گذشته را بهترین و مهمترین اتفاق عنوان کرد.

هاشمی: پنج هکتار زمین اهدایی که تحت مالکیت ما قرار نداشت سال گذشته به مالکیت قطعی دانشگاه آزاد مرکز فریمان درآمد و در آن گندم کاشته شد.

تبدیل شدن مرکز فریمان به واحد مستقل

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی مرکز فریمان از مستقل شدن این مرکز و تبدیل آن به واحد در سال جاری خبر داد.
دکتر محمد هاشمی درباره برنامه‌های سال جاری مرکز فریمان به خبرنگار آنا گفت:‌ «ارتقای این مرکز و تبدیل آن به یک واحد مستقل باعث گسترش تحصیلات تکمیلی و راه‌اندازی مقاطع کارشناسی ارشد می‌شود که از جمله برنامه‌های سال جاری این مرکز به شمار می‌آید.»


وی درباره فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان این مرکز اظهار کرد:‌ «به علت کمبود تعداد هیات علمی در این مرکز هنوز فعالیتی صورت نگرفته است زیرا همه افراد، دانشجوی دکتری هستند و ما منتظر هستیم دکتری‌ خود را اخذ کنند تا بتوانیم فعالیت دانش‌بنیان انجام دهیم.»


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی مرکز فریمان تحت مالکیت قرار گرفتن زمین پنج هکتاری را بهترین اتفاق سال گذشته عنوان کرد و گفت:«پنج هکتار زمین اهدایی که تحت مالکیت ما قرار نداشت سال گذشته به مالکیت قطعی دانشگاه آزاد مرکز فریمان بعد از پنج سال درآمد و در آن گندم کاشته شد.»

وی عنوان کرد: «قطعا تا سال پایان سال ۹۵ مرکز فریمان از زیاندهی خارج خواهد شد.»

ارائه طرح بازیافت زباله‌های پلاستیکی از سوی مرکز بجستان

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی مرکز بجستان هم از تملک نه هکتار زمین برای این مرکز و اجرایی شدن طرح بازیافت زباله‌های پلاستیکی در سال جاری خبر داد.

حسین ابراهیمی گفت: «مجوز ساخت و ساز برای نه هکتار زمین واگذار شده از وزارت مسکن و شهرسازی گرفته شده و مراحل پایانی برای تملک را می‌گذراند و پس از تملک نهایی مهر ۹۵ ساخت و ساز آن آغاز خواهد شد.»

وی افزود: «کسب مجوز برای رشته کارشناسی ارشد، جذب دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و جذب هیات علمی از جمله برنامه‌های امسال مرکز بجستان است.»

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی مرکز بجستان افزود: «طرح بازیافت زباله‌های پلاستیکی به استان ارسال شده است که پس از تایید عملیاتی خواهد شد.»

ابراهیمی مصوب شدن ۱۲ رشته جدید برای مرکز بجستان، افزایش تعداد دانشجو از ۱۰۰ به ۴۰۰ نفر، تحت اختیار گرفتن و اجاره کم یکی از مدارس آموزش و پرورش برای مکانی ثابت به مدت پنج سال، کمک خیران برای اجاره مکان، گرفتن مجوز مدارس سما و گرفتن یک زمین یک هکتاری اهدایی از خیران از جمله اتفاقات مهمی بود که در سال گذشته برای مرکز بجستان رخ داد.

ابراهیمی: مجوز ساخت و ساز برای ۹هکتار زمین واگذار شده از وزارت مسکن و شهرسازی گرفته شده و مراحل پایانی برای تملک را می‌گذراند و پس از تملک نهایی مهرماه ساخت و ساز آن آغاز خواهد شد.

ارائه دو طرح کشت گلخانه‌ای و ثبت تابلوهای برق صنعتی در مرکز جوین

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی مرکز جوین از آماده بودن طرح کشت گلخانه‌ای و ساخت تابلوهای برق صنعتی در این مرکز خبر داد.
دکتر هاشم اخلاقی با توجه به برنامه‌های سال جدید مرکز جوین که زیر نظر واحد سبزوار است، گفت:‌ «راه‌اندازی دبستان سما و ایجاد یک ساختمان آموزشی با درخواست وام یک میلیارد تومانی، آماده کردن طرح اولیه کشت گلخانه‌ای، تهیه و تولید تابلوهای برق صنعتی (برای ثبت برنامه‌ها) برای کنترل واحدهای برق صنعتی از جمله برنامه‌های امسال دانشگاه آزاد اسلامی مرکز جوین است.»

وی تصویب رشته‌های عمران، کارشناسی کامپیوتر و قند و صنایع قندسازی را از جمله اتفاقات مهم در سال گذشته مرکز جوین برشمرد.

منبع: خبرگزاری آنا

نظر خود را بنویسید