صرفه‌جویی ۵۵ درصدی مصرف برق با لامپ‌ LED

دبیر همایش بین‌المللی اقتصاد شهری گفت: استفاده از لامپ‌های LED در شهرها می‌تواند تا ۵۵ درصد از مصرف انرژی را کاهش دهد و در یک بازه زمانی ۱۰ ساله کاهش ۴۰ درصدی مصرف برق و ۷۰ درصدی انتشار گازهای گلخانه‌ای را رقم بزند.
سید محسن طباطبایی مزد آبادی، دبیر همایش بین‌المللی اقتصاد شهری با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر تحقق الگوی اقتصاد مقاومتی، گفت: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که ایشان تحت عنوان 10 اقدام اساسی برای نجات اقتصاد کشور مطرح کردند مسئله ارتقای بهره‌وری انرژی بود.

طباطبایی با اشاره به اینکه از حوزه‌هایی که شهرها می‌توانند در مسئله اقتصاد مقاومتی خودنمایی کنند همین مسئله بهینه‌سازی مصرف انرژی است، گفت: طبق آمارها گستره فضاهای شهری به لحاظ وسعت طی سال‌های 2000 تا 2030 سه برابر خواهد شد و به‌تبع فشار برای تأمین زیرساخت‌ها، انرژی و ... نیز بر طبیعت بیش از گذشته می‌شود.

این کارشناس مسائل شهری بابیان اینکه استفاده از لامپ‌های led در شهرها می‌تواند تا 55 درصد از مصرف انرژی را کاهش دهد و در یک بازه زمانی 10 ساله کاهش 40 درصدی مصرف برق و 70 درصدی انتشار گازهای گلخانه‌ای را رقم بزند، افزود: از سوی دیگر قوانین و مقررات متعددی جهت انطباق ساختمان‌های شهری با استانداردهای بهینه‌سازی مصرف انرژی تهیه‌شده است که اجرای آن‌ها می‌تواند سهم چشم‌گیری در کاهش مصرف انرژی داشته باشد.

منبع : برق نیوز

نظر خود را بنویسید