برنامه و هزینه بازسازی شبکه برق تهران مشخص شده است

مدیر عامل برق منطقه ای تهران گفت:‌ برنامه های بازسازی شبکه برق تهران تا افق 1403 و هزینه های بازسازی شبکه برق تهران نیز مشخص است.
به گزارش برق نیوز, غلامرضا خوش خلق با اشاره به اینکه اجرای 50 طرح در حوزه برق منطقه ای تهران از سال گذشته آغاز شده است ، گفت: 25 طرح آن به بهره برداری رسیده و قرار است 25 طرح باقی مانده قبل از اوج گرمای امسال وارد مدار شود.

وی درباره اینکه آیا قرار است تعدادی از طرح ها از طریق فاینانس اجرا شود ، گفت: در اجرای هیچ کدام از این طرح ها از فاینانس خارجی استفاده نشده است.

خوش خلق تاکید کرد:‌ پس ازبرجام 312 پست فوق توزیع قرار است از طریق فاینانس و اجرای مناقصه به نتیجه برسد که البته به تابستان امسال و حتی تابستان سال آینده نمی رسد .

مدیر عامل برق منطقه ای تهران با اشاره به اینکه پیش بینی می کنیم این طرح ها در نیمه دوم سال 96 یعنی پس از انجام مراحل فاینانس و نصب و اجرای طرح به نتیجه برسد ،گفت:‌ تمام 312 پست فوق توزیع از طریق فاینانس تامین مالی خواهد شد و تامین مالی این طرح ها از طریق شرکت های ایرانی بستگی به همکاری با شرکت های خارجی دارد.

وی تاکید کرد:‌طبق قانون باید در اجرای فاینانس 15 درصد از آورده این طرح ها از برق منطقه ای باشد و 85 درصد دیگر را سرمایه گذار تامین کند.

خوش خلق تاکید کرد: در مرحله اول و قبل از پسا برجام بیشتر شرکت های چینی برای اجرای فاینانس مطرح بودند اما با اجرای برجام شرکت های اروپایی و سایر کشور ها نیز برای اجرای طرح ها اعلام آمادگی کردند.

مدیر عامل برق منطقه ای تهران یادآور شد:‌بعد از برجام اجرای قراردادهای قبلی با کشورهای دیگر سرعت بیشتری گرفته است.

خوش خلق پیش از این اعلام کرده بود برای باز سازی شبکه فرسوده برق تهران در طول 5 سال 10 هزار میلیارد تومان نیاز است.
منبع: واحدمرکزی خبر

نظر خود را بنویسید