امسال سال نتیجه‌گیری اقدام‌های اجرایی صنعت آب و برق است

وزارت نیرو پیشنهادات مشخصی برای ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تهیه کرده و 17 طرح در صنعت آب و برق در چهارچوب سیاست اقتصاد مقاومتی تصویب شده است.

به گزارش برق نیوز، وزیر نیرو گفت: امسال سال نتیجه گیری اقدام‌های اجرایی دولت و صنعت آب و برق است.

وزیر نیرو که به همراه هیئت سیاسی اقتصادی آفریقای جنوبی به اصفهان سفر کرده بود در نخستین نشست شواری هماهنگی مدیران عامل شرکت‌های تابعه وزارت نیرو در اصفهان در سال جدید حضور یافت.

در این جلسه چیت‌چیان سال 95 را به جهات متعدد یک سال پر تحرک و پر تلاش برای کل کشور و به‌ویژه برای صنعت آب و برق دانست.

وزیر نیرو گفت: امسال که از طرف مقام معظم رهبری، سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامگذاری شده، سال نتیجه‌گیری اقدام‌های اجرایی دولت نیز است، پس باید تلاش بیشتری در صنعت آب و برق داشته باشیم.

چیت‌چیان افزود: وزارت نیرو پیشنهادات مشخصی برای ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تهیه کرده و 17 طرح در صنعت آب و برق در چهارچوب سیاست اقتصاد مقاومتی تصویب شده است.

وزیر نیرو اذعان داشت: اهم این طرح‌ها در حوزه صنعت برق شامل 2500 مگاوات نیروگاه جدید، نصب کنتورهای هوشمند، پایین‌آوردن تلفات شرکت‌های توزیع به زیر ده درصد و فعال کردن 7000 مگاوات بخش بخار نیروگاه‌های گازی را می‌توان بر شمرد.

وی همچنین طرح‌های بخش آبفا را آبرسانی به مجتمع‌های روستایی، آب رسانی به شهرهای بزرگ، ساخت 26 تصفیه‌خانه فاضلاب، و همچنین افتتاح ده سد در بخش آب مرزی و هوشمند کردن چاه‌های کشاورزی عنوان کرد.

چیت‌چیان در پایان به تعادل بخشی خاص و ضروری در بخش آب کشور اشاره نمود و گفت: باید این طرح به‌صورت جدی در اصفهان اجرا شود.
منبع: پاون

نظر خود را بنویسید