تابستان امسال با مدیریت مصرف برق خاموشی نخواهیم داشت

وزیر نیرو با بیان این که امسال ۲ هزار مگاوات نیروگاه جدید برای تامین نیاز برقی کشور در اوج مصرف وارد مدار می شود گفت: تابستان امسال با مدیریت مصرف برق خاموشی نخواهیم داشت.
حمید چیت چیان افزود: اوج مصرف برق در سال گذشته 50 هزار و 177 مگاوات بوده است که پیش بینی می شود این رقم امسال به بیش از 52 هزار مگاوات برسد.

وی فعالیت صنایع و خروج کشور را از رکود سبب افزایش مصرف برق بیش از رقم پیش بینی شده دانست و افزود: درصورت مدیریت مصرف برق در بخشهای مختلف کشور از جمله صنایع ، خانگی وتجاری می توان تابستان را بدون خاموشی سپری کرد.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه ظرفیت اسمی نصب شده نیروگاه در کشور معادل 74 هزار و 300 مگاوات است تصریح کرد : استفاده بیشتر از نیروگاه های برق آبی با توجه به بارشهای مناسب با مدیریت مصرف برق در استانها ، وارد شبکه کردن ظرفیتهای کوچک موجود در مراکز مختلف کشور با عنوان برق اضطراری راه کارهای مدیریت مصرف و جلوگیری از بروز خاموشی برق کشور در تابستان امسال است.

چیت چیان شروع فصل گرما را سبب افزایش استفاده از وسایل سرمایشی و کاهش قدرت نیروگاه ها در تولید برق دانست و ادامه داد: با مدیریت مصرف برق در ساعتهای اوج مصرف در تابستان از ساعت 12 ظهر تا 4 بعد از ظهر و از غروب آفتاب تا دو ساعت پس از آن می توان مانع از خاموشی در تابستان امسال شد.
منبع: تسنیم

نظر خود را بنویسید