بازگشت شرکت‌های معتبر بین المللی

محمد ناصری، رئیس روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران و مدیر بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با بیان اینکه ستاد برگزاری نمایشگاه تلاش کرده است تا با تغییر شیوه های بازاریابی و جانمایی، شرایط بهتری برای حضور گسترده تر و بهتر شرکت ها فراهم کند، گفت: فعالیت های بین المللی جهت ثبت نام شرکت های خارجی از شهریورماه سال گذشته آغاز شد و ۱۷ بازاریاب در این راستا با ما همکاری کردند که این تعداد نسبت به نمایشگاه بیستم بیش از دو برابر افزایش داشته است.

وی افزود: هرکدام از شرکت های خارجی مجوز داشتند تا در تمامی نقاط دنیا از شرکت های علاقه‎مند ثبت نام به عمل بیاورند. بدین ترتیب شرکت های خارجی با قدرت انتخاب بیش‎تری ثبت نام کرده و درنهایت امر جانمایی شرکت ها توسط ستاد برگزاری نمایشگاه انجام شد.

ناصری کل فضای سرپوشیده ناخالص نمایشگاه بیست و یکم را ۸۰ هزار مترمربع اعلام کرد و ادامه داد: در مقایسه با فضای مشابه ۷۰ هزار مترمربع در سال گذشته، حاکی از افزایش ۱۰ هزار مترمربعی است که این امر در نتیجه زیر بار بردن سالن های ۲۰، ۲۱ و ۲۲ و سری کامل ۲۶ و ایجاد سالن های جدید B۳۸ و C۳۸ است.

 وی تصریح کرد: در نمایشگاه بیست و یکم متراژ مفید فضای سرپوشیده ریالی حدود ۲۴۵۰۰ متر مربع است که با توجه به افزایش حضور مشارکت کنندگان خارجی به میزان ۳۷۵۰ مترمربع کاهش را نشان می دهد. همچنین فضای باز ریالی نیز عدد ۱۰۱۰۲ مترمربع را نشان می دهد که در مقایسه با سال گذشته تقریبا ثابت است.

مدیر بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اظهار داشت: در این نمایشگاه متراژ مفید فضای سرپوشیده ارزی حدود ۱۵۵۵۰ مترمربع است که در نتیجه پسابرجام و افزایش تقاضای مشارکت کنندگان خارجی نسبت به متراژ ۱۱۹۵۱ مترمربع در دوره گذشته افزایش حدود ۳۶۰۰ مترمربع را نشان می دهد، همچنین فضای باز در مقایسه با متراژ ۱۰۰۲ مترمربعی سال گذشته بیش از دو برابر رشد داشته است.

وی با بیان اینکه تعداد شرکت کنندگان نمایشگاه بیست و یکم بیش تر از سال های گذشته است، گفت: تا کنون ۹۹۶ شرکت داخلی، ۶۳۴ شرکت خارجی و ۱۵۷ نمایندگی شرکت های خارجی فرآیند ثبت نام خود را تکمیل کرده و جانمایی شده اند. یعنی در مجموع ۷۹۱ شرکت ارزی جانمایی شده اند، که این تعداد نسبت به سال گذشته ۲۴۵ غرفه افزایش داشته است.

ناصری تصریح کرد: بیش از ۳۵ کشور خارجی در این نمایشگاه حضور دارند و امسال شاهد حضور پاویون کشورهای چین، کره جنوبی، ترکیه، آلمان، اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، اتریش و فنلاند در سالن های ۳۵ و ۳۸ نمایشگاه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: امسال شماری از شرکت های معتبر بین المللی بعد از سال ها، دوباره در نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی شرکت می کنند. هم چنین از لحاظ عملیاتی، با همکاری شرکت نمایشگاه های بین المللی ، مجری نمایشگاه بیست و یکم و شرکت ملی نفت ایران یک سالن سرپوشیده با ظرفیت ناخالص ۶۰۰۰ متر برای استفاده در این نمایشگاه احداث شد.

منبع: روابط عمومی وزارت نفت

 

نظر خود را بنویسید