پارک های انرژی تجدیدپذیر در ایـــــران

استرکيش لاروش مدير دفترمنطقه اي يونسکو در ايران گفت: يونسکو در زمينه هاي مختلفي با ايران همکاري دارد، در رابطه با مسايل محيط زيستي تفاهم نامه مشترکي با وزارت نيرو در خصوص ايجاد موسسه منطقه اي آموزش آب امضا شده است و پيرو آن مذاکرات براي ايجاد پارک هاي علوم و فناوري انرژي هاي تجديد پذير در جريان است.

وي ضمن بيان برنامه هاي پارک‌ انرژي‌هاي تجديد پذير که بر انرژي خورشيدي و بادي متمرکز خواهند بود، افزود: ايجاد اين پارک در مراحل اوليه قرار دارد و اکنون وزارت نيرو در حال مکان يابي موقعيت‌هاي مناسب است.

لاروش اظهار کرد: اولين مکان منطقه اي در طالقان در نظر گرفته شده است، البته ممکن است مکان ‌هاي ديگري هم براي ارزيابي و انتخاب بهترين گزينه و نهايي شدن تفاهم‌نامه مورد بازديد قرار گيرد.

همکاري يونسکو براي اجرايي شدن تعهد ۲۰۳۰ پاريس

مدير دفترمنطقه اي يونسکو در ايران گفت: ايران يکي از کشورهاي موسس يونسکو است و اين سازمان از سال هاي ۱۹۴۰ همواره همکاري نزديکي در زمينه هاي مختلف فرهنگ، آموزش، علوم و مسايل محيط زيستي طي چند دهه اخير داشته است.
وي با اشاره به توافق نامه پاريس در خصوص تغيير اقليم و آب و هوا افزود: يونسکو نقش مهمي در حمايت از دولت هاي عضو براي اجراي اهداف ۲۰۳۰ به ويژه در مبحث اقيانوس شناسي و تنوع زيستي دارد.

لاروش با اشاره به نقش بزرگ اقيانوس‌هاي جهان در تنظيم اقليم و اهميت حفظ تنوع زيستي براي مقابله با تغييرات اقليمي بيان کرد: ما سعي مي کنيم ديدگاه ها و رويکردهاي علمي نسبت به اين قضايا را ترسيم و به دولت ها کمک کنيم تا راه‌ حل‌هاي علمي و عملي براي رفع نگراني‌هاي زيست محيطي داشته باشند.

وي افزود: براي اين منظور جلسات کارشناسي مختلفي را با حضور صاحبنظران و اساتيد از کشورهاي مختلف دنيا برگزار مي کنيم تا با تبادل نظر و به اشتراک گذاشتن بهترين نمونه ها ، راهکاري هاي اساسي تبيين شود.

مدير دفترمنطقه اي يونسکو در ايران ضمن اظهار علاقه به حمايت از دولت ايران گفت: همکاري با ديگر کشورها نه تنها به اهداف علمي و محيط زيستي کمک مي کند بلکه باعث به وجود آمدن گفتمان و همکاري بين کشورهاي مختلف مي شود که براي صلح و ثبات جهاني اهميت دارد.

منبع: ایرنا

نظر خود را بنویسید