چشیدن طعم های مختلف غذا با این چنگال برقی

نسل جدیدی از وسایل الکتریکی مخصوص خوردن غذا به تازگی ساخته شده است که می تواند طعم مواد غذایی را تغییر دهد بدون اینکه افراد به غذا نمک اضافه کنند.

گفتنی است، یک چنگال منحصر بفرد می تواند طعم نمک و حتی ترشی را در دهان افراد ایجاد کند بدون اینکه افراد به غذا نمک یا ترشی اضافه کنند.

بررسی ها نشان می دهند، اساس کار این دستگاه ایجاد شوک الکتریکی به جوانه های چشایی زبان است که می تواند باعث ایجاد حس شوری و ترشی در زبان افراد شود. این چنگال دارای یک باتری قابل شارژ است و از یک مدار الکتریکی تشکیل شده است.

عمر باتری این چنگال حدود 6 ساعت است و نیز قابلیت ضد آب دارد که می توان آن را پس از هر بار مصرف با آب شستشو داد.

افراد غذا را به وسیله چنگال بر روی زبان خود قرار می دهند و با فشردن دکمه بر روی چنگال شوک الکتریکی بسیار خفیفی به زبان آنها داده می شود و فرد طعم شوری را احساس می کند.

در عین حال اگر افراد فشار بسیار زیادی به چنگال وارد کنند طعم ناخوشایندی را تجربه می کنند. این چنگال قیمتی در حدود 17 دلار دارد و توسط محققان دانشگاه توکیو با هدف حذف نمک از غذا تولید شده است.

این دستگاه همچنین می تواند برای کمک به افرادی که تحت درمان شیمی درمانی قراردارند و در حین درمان با کاهش حس چشایی مواجه شده اند نیز مورد استفاد قرار گیرد.

همچنین افراد دیابتی نیز که رژیم غذایی خاصی دارند و یا افراد مبتلا به فشار خون بالا نیز می توانند از این وسیله برای ایجاد طعم شور و خوشمزه در غذایشان استفاده کنند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر خود را بنویسید