کاهش 50 درصدی مصرف برق با ابتکاری جدید

مخترع اصفهانی نخستين بار یخچال فریزر چند تکه تولید کرد که قابلیت صرفه جویی 50 درصدی مصرف برق را داراست. این یخچال بنا بر نیاز بازار و مصرف کننده در اندازه های مختلف امکان تولید دارد.

مخترع اين دستگاه گفت: یخچال فریزرهای دوتکه یا بیشتر فقط با یک کمپرسور کار می کنند و این امکان را به مصرف کننده می دهد که تکه ها را از هم جدا و به راحتی حمل و نقل و پس از انتقال به محل جدید، نصب کند.

پوریا مهرجو با اشاره به اینکه به دلیل چند تکه بودن این یخچال –فریزر، قابلیت همزمان چند یخچال یا چند فریز بودن را دارد گفت: مصرف کننده بنا بر سلیقه خود می تواند ازاین یخچال یا فریزر استفاده کند، درجه برودت این یخچال-فریزر را برحسب نیاز تعیین کند و یا کلا بخشی از این یخچال- فریزر را از مدار خارج و یا خاموش کند.

مخترع جوان اصفهانی نبود نمونه مشابه این یخچال، کاهش 50 درصدی مصرف برق، حذف یک کمپرسور و کاهش آلودگی محیط زیست را از ویژگی های این اختراع برشمرد و گفت: این یخچال بنا بر نیاز بازار و مصرف کننده در اندازه های مختلف امکان تولید دارد.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح در مدت یک سال بیش از700 میلیون ریال هزینه شده است افزود: این طرح پس از تاييد در معاونت پژوهشی دانشگاه صنعتی اصفهان و طی مراحل آزمایشگاهی به شماره 87507 در اداره کل ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی ثبت شد. 
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر خود را بنویسید