انفجار درخط واردات برق عراق از ایران

وزارت نیروی عراق از هدف انفجار قرار گرفتن سه برج در خط برقرسانی از ایران به استان دیالی خبر داد. ‌
به گزارش برق نیوز به نقل از الشرق الاوسط وزارت نیروی عراق با بیان این خبر افزود: سه پست انتقال برق فشار قوی در مسیر مرساد دیالی در منطقه کباشی در استان دیالی واقع در شمال شرق عراق پنج شنبه هدف عملیات تخریبی واقع شد.

این پایگاه خبری به نقل از مصعب المدرس سخنگوی وزارت نیروی عراق افزود: افراد خرابکار در زیراین سه پست برق بمب کار گذاشته بودند که با منفجر شدن آنها خساراتی به پست های مذکور وارد شد که در خط انتقال برق و ارداتی از ایران به عراق فعال بودند ولی با وجود این انفجارها خط مذکور از مدار خارج نشد و همچنان در مدار است.

وی اظهار داشت: وزیرنیروی عراق دستور تعمیر و نوسازی قسمت های تخریب شده خط مذکور را داده و مسوولان مربوطه به سرعت فعالیت لازم را دراین زمینه آغاز کرده اند.

وی اضافه کرد: خط واردات برق فشار قوی مرساد –دیالی 400مگاوات برق را از ایران به عراق منتقل می کند و یکی از چهار خط واردات برق ازایران است و پیش از این نیز هدف عملیات تخریبی قرار گرفته بود.

سخنگوی وزارت نیروی عراق ادامه داد: شبکه ملی تولید برق کشور به سطح تولید 13هزار و 710 مگاوات رسیده که رکوردی جدید است و مردم در بغداد و سایر استان ها روزانه بین 16تا 24 ساعت برق دارند.

در هفته آینده نیز تولید برق کشور با وارد شدن واحدهای جدید تولیدبرق به 14هزار مکاوات می رسد.

وی از شهروندان خواست رعایت الگوی مصرف صحیح با وزارت متبوعش همکاری کنند تا در روزهای گرم تابستان کمتر با قطعی برق مواجه شوند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر خود را بنویسید