تولید برق تجدیدپذیر از اولویت های توانیر است!

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: تولید برق با استفاده از تکنولوژی‌ و فناوری جدید به‌ویژه خورشیدی، بادی و زمین‌گرمایی جزو اولویت‌های توانیر است و از سرمایه‌گذاران در این حوزه حمایت می‌شود.
علیرضا علیزاده در جریان آغاز عملیات احداث نیروگاه حرارتی در شهرستان مرزی بیله‌سوار اظهار کرد: بخش عظیمی از سرمایه‌گذاری‌ها و حمایتی که ما در این حوزه از سرمایه‌گذاران انجام می‌دهیم مربوط به تولید برق توسط بخش خصوصی و با استفاده از ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی، خورشیدی و بادی است که متناسب با شرایط منطقه در شهرهای مختلف استان احداث این نیروگاه‌ها را دنبال می‌کنیم.

وی از تضمین صددرصدی خرید برق توسط توانیر از این نیروگاه‌های احداثی به همت بخش خصوصی خبر داد و تصریح کرد: احداث نیروگاه حرارتی در مناطق شمال استان نیروگاه‌های بادی در مرکز استان و ژئوترمال در دامنه‌های سبلان از پروژه‌های در حال اجرا در استان اردبیل است که علاوه بر تأمین برق داخلی می‌تواند زمینه صادرات به کشورهای همسایه را فراهم کند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مزیت احداث نیروگاه‌های حرارتی را یادآور شد و گفت: سرمایه‌گذاران در این بخش می‌توانند از توان این نیروگاه‌ها در کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی و همچنین بهره‌برداری در بخش تولیدات گلخانه‌ای و سردخانه‌ها استفاده کنند که به یقین برق تولیدی نیروگاه حرارتی نیز به صورت تضمینی خرید و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

علیزاده احداث این نیروگاه را در شهرستان مرزی بیله‌سوار در راستای توسعه و توانمندسازی اقتصاد مقاومتی اعلام کرد و افزود: در این زمینه تمام تلاش و پیگیری‌ها بر این است تا بتوانیم بیش از هر زمان دیگر بستر توسعه و توانمندسازی‌ها را برای ارتقا کیفی و افزایش توان تولید به وجود آوریم.

منبع : برق نیوز

نظر خود را بنویسید