مردم مصرف آب را در تابستان مدیریت کنند

مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان گفت: از ابتدای فصل تابستان با توجه به همکاری مردم با شرکت آبفا در مصرف بهینه آب و مدیریت فشار که از سوی مسئولان امر صورت گرفته تاکنون هیچ گونه مشکلی در خصوص تأمین آب شرب مردم نداشته و مردم با قطعی آب مواجه نشده‌اند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آب ایران به نقل از ایسنا ، هاشم امینی گفت: هشت سال متوالی استان اصفهان درگیر با پدیده خشکسالی است، بنابراین باید خود مردم مصرفشان را به نوعی مدیریت کنند تا بتوانند تمام روزهای سال آب مورد نیازشان را داشته باشند، در غیر این صورت تأمین پایدار آب شرب مردم با مشکل مواجه خواهد شد.
وی به صرفه جویی ۲۰ الی ۲۵ درصدی مردم در فصل تابستان پرداخت و گفت: مسلم است که در فصل تابستان با افزایش دما تقاضا برای مصرف آب بیشتر می‌شود، در صورتی که میانگین بارندگی در کشور حدود ۲۰۰ میلی‌متر و در استان اصفهان بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلی‌متر در سال است و در شرایط آب و هوایی خشک قرار داریم و اقتضای اقلیم گرم و خشک افزایش دما در فصل تابستان است که این عامل خود باعث افزایش مصرف آب می‌شود، اما با این وجود باید مردم در فصل تابستان بیش از هر زمان دیگری مصرف آب را مدیریت کنند تا دسترسی کافی به آب داشته باشند.
مدیر عامل شرکت آبفا استان اصفهان گفت: در تمام روزهای سال مسئولان امر برای تأمین و توزیع عادلانه آب شرب تلاش بسیاری می‌کنند، اما در ماه‌های گرم سال این تلاش چند برابر می‌شود تا مردم در روزهایی که به دلیل افزایش دما به آب نیاز دارند از این مایه حیاتی بی نصیب نباشند. در این زمینه مدیریت مصرف از سوی مردم نیز بسیار حائز اهمیت است.
امینی به چگونگی مصرف بهینه آب از سوی مردم اشاره کرد و گفت: مردم باید در فصل گرم سال از مصرف بی رویه آب جلوگیری کنند و به افرادی هم که آب را درست مصرف نمی‌کنند تذکر دهند زیرا بررسی‌ها حاکی از آن است هنگامی که دمای هوا در تابستان به ۳۹ الی ۴۲ درجه می‌رسد مصرف آب هم ۳۲ درصد افزایش می‌یابد. به طور مثال در حالی که از یک سردوش معمولی در هر دقیقه بین ۱۸ تا ۴۰ لیتر آب خارج می‌شود می‌توان با استفاده از تجهیزات کاهنده میزان مصرف را بین ۳۰ تا ۵۵ درصد کاهش داد. همچنین استفاده از سایبان کولرها، آبیاری فضای سبز در ساعات خنک شبانه روز از دیگر اقدامات مصرف بهینه آب در فصل تابستان است.
وی خاطر نشان کرد: محدودیت منابع آبی واقعیتی غیرقابل انکار است و شهروندان باید براساس شیوه‌هایی که کارشناسان توصیه می‌کنند در صدد مصرف بهینه آب برآیند تا تبعات بحران کم آبی به حداقل ممکن برسد.

منبع : پایگاه خبری تحلیلی آب

نظر خود را بنویسید