کشت ۵٠٠ هکتاری سبزیجات با آب فاضلاب در جنوب تهران

کشت ۵٠٠ هکتاری سبزیجات با آب فاضلاب در جنوب تهرانرئیس کمیسیون محیط‌زیست و سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: ٥٠٠ هکتار از اراضی کشاورزی جنوب تهران با آب فاضلاب کشت می‌شود.
رئیس کمیسیون محیط‌زیست و سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: ۵٠٠ هکتار از اراضی کشاورزی جنوب تهران با آب فاضلاب کشت می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آب ایران به نقل از فارس، رحمت‌الله حافظی درباره کشت سبزیجات آلوده درجنوب تهران گفت: اواخر‌ سال ٩٣ استاندار تهران اشاراتی نسبت به کشت سبزیجات آلوده درجنوب تهران داشت.
او در ادامه بیان کرد: بخشی از زمین‌های جنوب تهران با آب فاضلاب آبیاری می‌شود و تاکنون ٨٠‌درصد اصلاحات لازم در این زمین‌ها انجام شده است و از آب سالم برای کشت سبزیجات استفاده می‌شود، ولی ٢٠‌درصد از زمین‌ها همچنان با فاضلاب آبیاری می‌شود که فرماندار شهرستان ری قول داده است در آینده‌ای نزدیک، اصلاحات در این ٢٠‌درصد باقی‌مانده نیز انجام شود.
حافظی همچنین ادامه داد: براساس بازدیدهایی که از مناطق جنوبی شهر تهران داشتیم، در این بازدیدها زمین‌هایی را که سبزیجات آلوده با آب فاضلاب کشت می‌شد، مشخص و گزارش آن نیز در صحن شورا با حضور فرماندار ری و شرکت آب و فاضلاب قرائت شد.رئیس کمیسیون محیط‌زیست و سلامت شورای شهر تهران در ادامه اضافه کرد: در شهرستان ری ۵٠٠ هکتار از اراضی با فاضلاب آبیاری می‌شود که فرماندار قول داده است نسبت به قلع‌وقمع این زمین‌ها اقدام کند.

منبع : پایگاه تحلیلی آب ایران

نظر خود را بنویسید