مصرف آب نسبت به استاندارد بالا است، مردم در مصرف آن صرفه جویی کنند

آب نیازی ضروری و مایه حیات برای بشر است به علت مصرف زیاد و دور از انتظار مردم عزیز چند وقتی است که کشورمان دچار کم آبی شده است و زمزمه های جیره بندی آن در تابستان به گوش می رسد به نظر می رسد نزدیک ترین راه برای حل این بحران اصلاح الگوی مصرف است.
مصرف آب مشترکان کرمانشاهی به اوج مصرف رسیده است
با توجه به فرارسیدن فصل تابستان واوج گرما در روزهای اخیر مصرف آب مشترکان در شهرکرمانشاه وسایر شهرستانهای استان از جمله شهرستان هایی که در مناطق گرمسیری قرار دارند به اوج مصرف رسیده است .
به گزارش روابط عمومی وآموزش همگانی شرکت آب وفاضلاب استان کرمانشاه، منصور کیاور با بیان این مطلب که معمولا آغاز گرما از اوایل تیرماه شروع می شود اما شدت آن در اواسط مرداد ماه است افزود: در سالجاری آغاز گرما از اوایل مرداد به اوج رسیدومصرف آب مشترکان کرمانشاهی به مرز هشدار رسیده است .
تاکید بررعایت الگوی مصرف آب خصوصا در فصل گرما
مدیر عامل شرکت آب وفاضلاب کرمانشاه افزود: مشترکین روش های مصرف آب خود را در آستانه فصل گرما اصلاح کنند، با شروع فصل گرما میزان شستشو ومصرف آب بالا می رود، بارعایت وصرفه جویی می توان از مصرف بی رویه آب جلوگیری کرد.
وی استاندارد میانگین سرانه مصرف آب در ایران برای هر فرد در شبانه روز را بین 150 تا 180 لیتر عنوان کرد وافزود: با توجه به وضعیت گرما در روزهای اخیر دراستان کرمانشاه میزان مصرف از 200 تا 270 لیتر رسیده است .
کیاور با بیان این مطلب که در روزهای اخیر تامین آب برخی از نقاط استان با مشکل مواجه شده است افزود : مصرف سریع وکاهش ذخیره آب در مخازن نشانگر وضعیت مصرف بالای آب است که این سبب شده است که مناطق مرتفع و طبقات بالا با افت فشار آب ودر برخی نقاط قطعی آب صورت گیرد.
مدیر عامل شرکت آب وفاضلاب کرمانشاه بر مدیریت مصرف آب شهروندان کرمانشاهی تاکید کرد وافزود :
مشترکان از مصارف غیر ضروری اجتناب کنند تا دیگر همشهریان بتوانند از آب شرب بهره مند شوند.
برای رسیدن آب به طبقات بالاتر از مخزن وپمپ برای تقویت فشار استفاده کنید
کیاور افزود:کولرهای آبی خود را حتی المقدور در سایه نگهداری کنند یا برای آن سایه بان درست کنند، از نشت شیر آلات جلوگیری کرده وقرار دادن یک بطری آب داخل مخزن فلاش تانک از جمله توصیه های آبفای کرمانشاه به شهروندان این استان است .
مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب کرمانشاه با بیان این مطلب که برخی نقاط استان در فصل گرما ، با افت فشار آب خصوصا در طبقات بالای ساختمان ها مواجه هستند افزود: برای رسیدن آب به طبقات بالاتر نیاز هست حتما از مخزن وپمپ برای تقویت فشار طبقات استفاده کنندو بمنظور برخورداری تمام شهروندان از نعمت آب در کلیه ساعت های شبانه روز ، از مصارف غیرضروری پرهیز کنندو مدیریت مصرف درست آب را داشته باشند.
همکاری وهمگام سازی رسانه های جمعی در راستای فرهنگ سازی مصرف بهینه آب:
کیاور با بیان این مطلب که استان کرمانشاه از استان های پرمصرف در زمینه آب است بیان داشت: لزوم فرهنگ سازی برای نهادینه شدن صرفه جویی ورعایت الگوی مصرف از سوی شهروندان لازم وضروری است .
وی همکاری و همگام بودن رسانه های جمعی استان برای ایفای نقش جدی تر در راستای فرهنگ سازی مصرف بهینه ومدیریت آب تاکید کرد وافزود: تامین آب شرب ونقش بی بدیل آن در زندگی مردم شهر وروستا اهمیت دارد.
مدیر عامل شرکت آب وفاضلاب کرمانشاه تعداد مشترکان استان کرمانشاه را بیش از 360 هزار مشترک عنوان کرد واز عموم مردم خواست از مصارف غیر ضروری اجتناب کنند که سایر شهروندان کرمانشاهی بتوانند به آب مورد نیاز روزانه دسترسی داشته باشند .

منبع : پایگاه خبری تحلیلی ایران

نظر خود را بنویسید