آتش‌سوزی در یک مجتمع مسکونی در اثر اتصالی برق

مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از آتش‌سوزی در یک مجتمع مسکونی در اثر اتصالی برق خبر داد.
مقصود حق‌شناس اظهار کرد: ساعت 17:56 روز دوم مهرماه با تماس به سامانه 125 اين سازمان، خبر آتش‌سوزی مجتمع مسکونی واقع در کوی فرهنگیان داده شد.

وی ادامه داد: در پی این اطلاع‌رسانی، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی، آتش‌نشانان را با امکانات و تجهیزات مورد نیاز از نزدیک‌ترین ایستگاه به محل حادثه اعزام کرد. آتش‌نشانان 4 دقيقه بعد در محل حادثه حاضر شدند و با ايمن‌سازي محل حادثه و استفاده از تجهيزات خاموش‌كننده، آتش را مهار و از گسترش و سرایت آن جلوگيري کردند.

حق‌شناس افزود: در این عملیات 5 مامور آتش‌نشان به همراه2 دستگاه خودرو اطفا حریق و امداد و نجات شرکت داشتند و علت این حادثه توسط کارشناسان سازمان اتصالی محافظ کولر گزارش شده است.

وی گفت: اطلاع‌رسانی به موقع به ستادفرماندهی 125 عامل موثری در کاهش خسارات مالی و جانی است.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز اظهار کرد: امیدواریم با رعایت نکات ایمنی شاهد بروز چنین حوادثی نباشیم. به شهروندان توصیه می‌شود در زمان خروج از منزل تمام وسایل برقی را خاموش و از برق خارج کرده و شیر اصلی گاز را در حالت بسته قرار دهند تا شاهد بروز حوادث ناگوار نباشیم.

وی افزود: استفاده از تجهیزات و وسایل برقی استاندارد از قبیل سیم، فیوز و ... می‌تواند عامل مهمی در کاهش بروز حوادث برق باشد. هیچ‌گاه از سیم سیار برای استفاده از وسایل برقی پرمصرف همچون اتو استفاده نکنید. همچنین نصب کلید حافظ جان، می‌تواند از بروز حوادث ناگوار برق‌گرفتگی جلوگیری کند.

منبع: ایسنا

نظر خود را بنویسید