وجود نیترات بالا در برخی از چاه‌های آب پایتخت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه برخی از چاه‌های تهران نیترات آن بالا است،‌ گفت: نیروهای بهداشت محیط مانع از کشت سبزیجات از طریق آبیاری با فاضلاب می‌شوند.
محمد شریعتی در کارگروه سلامت و امنیت غذای استان تهران در ارتباط با موضوع نیترات در آب پایتخت اظهار داشت: آب سالم آبی بوده که مصرف کوتاه و بلندمدت آن موجب بیماری نشود و همچنین خوشگوار بوده و طعم، رنگ و بو نداشته باشد.
وی افزود: با نظارت دقیق حوزه بهداشت و شرکت آبفای تهران آب پایتخت از سلامت کامل برخوردار بوده و اگر کوچک‌ترین تهدیدی در این زمینه باشد، سریعاً پیگیری می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: برخی از چاه‌های تهران نیترات آب آن بالا بوده که شرکت آبفای تهران این چاه‌ها را دسته‌بندی کرده و اگر ناچار به استفاده از این آب‌ها شده‌ایم از چاهی استفاده خواهد شد که کمترین نیترات را داشته باشد. همچنین تلاش می‌شود با مخلوط کردن این آب با آب سد حداقل میزان نیترات در آب وجود داشته باشد.
شریعتی عنوان کرد: نیترات آب تهران در حد مجاز و سالم است همچنین در ارتباط با مزارع کشاورزی که گاهی گفته می‌شود با فاضلاب آبیاری می‌شوند باید توجه داشت که اگر گزارشی در این زمینه باشد، حتماً برخوردهای لازم صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد:‌نیروهای بهداشت محیط این زمین‌ها را شناسایی کرده و دستور امحاء و قلع و قمع مزرعه داده می‌شود. لذا با توجه به نظارت‌ها باید گفت که سبزی‌ها و آنچه در جنوب تهران کشت می‌شود سالم است، البته باید مراحل چهارگانه‌ شست‌وشوی سبزیجات را با دقت رعایت کنیم.
شریعتی خاطر نشان کرد: گل‌زدایی، انگل‌زدایی، ضدعفونی و آب‌کشی 4 مرحله شست‌وشوی دقیق سبزیجات بوده که در صورت توجه به آن می‌توان مطمئن شد که سبزی سالمی مورد استفاده قرار داده‌ایم.

منبع: فارس

نظر خود را بنویسید