برق جور گاز را کشید

در چند روز گذشته که سرمای طاقت فرسا و کم سابقه در شهرهای شمالی کشور را شاهد بودیم گاز نیز با افت فشار مواجه شد و نتوانست گرمابخش خانه ها باشد. در این مدت مردم با استفاده از هیترهای برقی و وسایل گرمایشی برقی خود را گرم نگه داشتند.
بروز سرمای کم‌سابقه هوا در شمال کشور و بارش‌های متناوب برف موجب افزایش قابل توجه مصرف گاز بخش خانگی در استانهای شمالی شد و همین مسئله به افت سراسری فشار گاز در برخی منطق شمالی کشور انجامید.

افت فشار گاز در برخی شهرها تا قطعی گاز ادامه یافت و در سه روز اخیر، بیش از 50 هزار مشترک گاز طبیعی در استانهای شمالی کشور با قطعی گاز مواجه شدند.

قطعی برق نیز در برخی مناطق استانهای گیلان و مازندران گزارش شد که مسئولان توزیع برق این دو استان، دلیل عمده قطعی‌های برق را سقوط درختان به‌روی سیم‌های برق و حادثه‌دیدگی تأسیسات انتقال و توزیع برق عنوان کردند.

با اعزام اکیپ‌های عملیاتی امدادرسانی در بخش برق از استانهای همجوار از جمله تهران به استانهای گیلان و مازندران، بخشی از تأسیسات صدمه‌دیده، تعویض شد و برق بخشی از مشترکانی که برقشان قطع شده بود، وصل شد.

با امدادرسانی متناوب در بخش برق و ادامه مشکل افت فشار و قطعی‌های گاز، شرکت توزیع برق مازندران با صدور اطلاعیه‌ای رسمی در مناطقی که با مشکلاتی در دسترسی به گاز طبیعی مواجه‌اند، اعلام کرد که در پی کاهش افت فشار گاز در استان مازندران و رفع مشکلات شبکه برق در بیشتر مناطق، هموطنان در صورت نیاز از وسایل برقی مانند هیتر برقی و یا اسپیلیت برای گرمایش استفاده کنند.

منبع: تسنیم

نظر خود را بنویسید