افزایش 10 درصدی قیمت برق به مصلحت کشور نیست

عضو کمیسیون انرژی با اشاره به افزایش 10 درصدی قیمت برق گفت:وزارت نیرو درحق مشترکان خانگی کم لطفی کرد و گرانی برق درشرایط فعلی که جامعه با رکود مواجه شده به هیچ وجه به مصلحت کشور نبود.
نماینده مردم بندرعباس،قشم،ابوموسی،حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه افزایش قیمت‌ها باید شیب ملایم انجام شود تا به مردم آسیبی وارد نشود،افزود:این شیب، نه‌تنها ملایم نبوده،بلکه بسیار تند است و این اقدام خلاف قانون است.

افزایش 10 درصدی برق از سوی وزارت نیرو اقدامی عجولانه بود

مرادی با بیان اینکه یکی از مشکلات وزارت نیرو،کمبود نقدینگی و بالابودن هزینه‌های تولید و انتقال برق است،ادامه داد:وزارت نیرو قصد دارد،رفع کسری ها را با گرانی برق تأمین کند درحالی‌که باید خطوط انتقال برق را نوسازی کرده و هزینه‌های تولید را کاهش دهد.

وی با اشاره به اینکه افزایش 10 درصدی برق ازسوی وزارت نیرو اقدامی عجولانه بود،یادآور شد: وزارت نیرو درنوع برخورد خود برای تامین هزینه ها باید تجدیدنظر کند و برای رفع مشکلات خود به مردم فشار مضاعف وارد نکند.

وزارت نیرو نباید تمام هزینه‌های سربار انشعابات برق را از مردم دریافت کند

این نماینده مردم درمجلس دهم، افزود:بهترین اقدامی که دولت می‌تواند در این زمینه انجام دهد،رشد قیمت مشترکانی است که مصرف بالایی دارند،نه اینکه قیمت برق را درمناطق گرمسیر افزایش دهد.

مرادی ادامه داد:وزارت نیرو نباید تمام هزینه‌های سربار انشعابات برق را از مردم دریافت کند و به‌جای فشار آوردن به اقتصاد خانوارها ،باید هزینه‌های تولید و انتقال برق را کاهش دهد.

عضوکمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه کمیسیون انرژی حتما موضوع افزایش قیمت برق را بررسی و از وزارت نیرو پیگیری می کند،تصریح کرد:قطعاً نمایندگان و اعضای کمیسیون انرژی مجلس این موضوع را پیگیری خواهند کرد و مسئولان دولت باید نسبت به این گرانی پاسخگو باشند.

منبع : خانه ملت

نظر خود را بنویسید