برق دزدی سالانه 50 هزار میلیارد برای وزارت نیرو هزینه دارد

مدیر دفتر حقوقی و رسیدگی به شکایات توزیع برق زنجان گفت: هر یک درصد تلفات سالیانه بیش از 10 هزار میلیارد ریال به کشور خسارت وارد می کند و برق دزدی سالانه بیش از 50 هزار میلیارد ریال برای وزارت نیرو هزینه در بر دارد.
امیر فرهاد میرزایی افزود: بر این اساس پس از پرونده های مربوط به برق های غیر مجازبرق، ممانعت از اجرای پروژه ها با 300 فقره، تجاوز به حریم با 252 فقره و سرقت از سیم و ترانس با 50 فقره به ترتیب عمده شکایات این دفتر را به خود اختصاص داده است.
وی، اظهار کرد: بیشترین علل تشکیل پرونده های غیر مجاز مربوط به استفاده مشترکان برخی نقاط شهر زنجان به دلیل نداشتن مجوزهای لازم از مراجع مربوطه و از سوی دیگر مشاغل آزاد و تجاری نیز با هدف سودجویی و کم کردن هزینه های برق اختصاص دارد و به نوبه خود مشکلاتی را به دنبال دارد.
میرزایی افزود: استفاده غیرمجاز از برق از مشکلات عمده وزارت نیرو و همچنین شرکت های توزیع نیروی برق به شمار می رود که گسترش آن معضلاتی را به همراه دارد.

وی بیان کرد: بر اساس گزارش های اعلام شده هر یک درصد تلفات سالیانه بیش از 10 هزار میلیارد ریال به کشور خسارت وارد می کند و در واقع می توان گفت، برق دزدی سالانه بیش از 50 هزار میلیارد ریال برای وزارت نیرو هزینه در بر دارد.

مدیر دفترحقوقی و رسیدگی به شکایات شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان خاطرنشان کرد: راه های متعددی برای دریافت شکایات و درخواست های مردم و مشترکین برق در سطح این استان اعم از مراجعه های حضوری به این شرکت، سیستم جامع سامد، وب سایت به نشانی های WWW.ZEDC.ir ، پرتال شرکت توانیر http://www.tavanir.org.ir/complaints لحاظ شده است.

به گفته وی، با سازو کارهای فراهم شده شکایات ارجاعی و درخواست های ارائه شده از راه های گوناگون آن، به طور میانگین در مدت 10 روزه رسیدگی و پاسخ های لازم داده می شود.

منبع: ایرنا

نظر خود را بنویسید