سرقت تجهیزات برق موجب اختلال در خدمت رسانی به مردم می شود

مدیرعامل شرکت توزیع برق غرب مازندران گفت: سرقت از تجهیزات برق علاوه بر ایجاد خاموشی و قطع برق، موجب اختلال در خدمت رسانی مطلوب به مردم و به تبع آن نارضایتی عمومی می شود.
کیوان فرح زاد در جلسه با پلیس پیشگیری استان با تقدیر از پیگیری‌ها و همکاری نیروی انتظامی در زمینه شناسایی و برخورد با سارقان شبکه‌ها و تاسیسات برق، با اشاره به برخی از اقدامات پیشگیرانه شرکت توزیع در این زمینه، تصریح کرد: شناسایی نقاط آلوده و سرقت خیز، آگاه سازی مشترکان، اطلاع رسانی از طریق صدا و سیما و جراید، تعامل با مراجع انتظامی و قضایی، ارتباط مردم با شرکت توزیع از طریق سامانه ۵۰۰۰۱۲۱ و شماره تماس ۱۲۱، از جمله مهم‌ترین اقدامات این شرکت در راستای کاهش سرقت تاسیسات و تجهیزات برقی است.

سرهنگ ذبیح اله پهلوانی، رییس پلیس پیشگیری استان مازندران نیز در سخنانی با اشاره به اهمیت نقش برق در زندگی امروز، گفت: با توجه به حساسیت جایگاه و نقش صنعت برق در جامعه و تأکید بر مقوله پیشگیری، می‌بایست عوامل آسیب زا و شرایط ارتکاب جرم و موقعیت‌هایی که برای سارقان فراهم می‌شود، کنترل شود.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین تبعات سرقت از تجهیزات برقی، ایجاد نارضایتی عمومی و قطع تمامی فعالیت‌ها می‌شود که باید در این زمینه به شدت حساس بود و اقدامات پیشگیرانه انجام داد.

رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران، خاطر نشان کرد: علاوه بر برقراری گشت‌های منظم و پیگیری‌های انتظامی، نیاز است که موضوع از نقطه نظر حقوقی نیز مورد پیگیری و بررسی کامل قرار گیرد.

منبع: مهر

نظر خود را بنویسید