برگزاری جلسه مدیریت مصرف در برق یزد

به گزارش برق نیوز، محمدحسن صباغزادگان  در این جلسه، با بیان این که کاهش نزولات آسمانی در سال آبی جاری، باعث شده تا ارتفاع و حجم آب مخزن سد‌های دارای نیروگاه برقابی کاهش یابد؛ افزود: ازاین رو این نیروگاه‌ها به جای قدرت ۹۵۰۰ مگاوات حدود ۵ هزار مگاوات به شبکه سراسری برق، اتصال خواهند داشت.

وی با اشاره به این که کمبود آب خودبه خود بر روی بحث برق نیز اثرگذار خواهد بود؛ افزود: وزیر نیرو و مجموعه وزارت نیرو بر فرهنگ سازی و بهینه سازی مصرف آب و برق از سوی مشترکان تاکید ویژه دارند.

صباغزادگان رشد مصرف انرژی در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ در استان یزد را حدود ۱۱ درصد عنوان و ابراز امیدواری کرد: با همکاری و هماهنگی صنعت برق و صنایع همکار در استان، تابستان ۹۷ را بدون خاموشی سپری خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد شبکه برق استان یزد را از پایدارترین شبکه‌های برق کشور دانست و خاطرنشان کرد: با وجود توفان شدید اخیر در سراسر استان، خوشبختانه پایداری بسیار خوبی در شبکه‌ها وجود داشت که نشان از تلاش و دلسوزی مجموعه صنعت برق استان بوده است.

صباغزادگان همچنین در پایان، بر لزوم استفاده از ظرفیت کامل نیروگاه‌های تولید پراکنده و خورشیدی در پیک بار تابستان برای عبور از شرایط سخت سال جاری تاکید کرد.

در ادامه این جلسه، محمدرضا صحتی مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد نیز با تاکید بر اهمیت پایش و نظارت دقیق پیک بار در تابستان سال جاری، از نظارت ویژه بر روی صنایع و نصب ۴ هزار کنتور هوشمند برای مشترکان صنایع سنگین خبر داد.

وی با اشاره بر برنامه ریزی صحیح و فرهنگ سازی مناسب در زمینه مدیریت مصرف، گفت: برای کنترل و مدیریت مبادی ورودی شبکه، نرم افزاری تدوین شده و در پایان پیک بار تابستان سال جاری بر اساس گزارش به دست آمده، از صنایع همکار تجلیل خواهد شد.

فاطمه زارع رئیس گروه مدیریت مصرف برق منطقه‌ای یزد نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از پیک بار استان و پیک سایی تابستان ۹۶، اظهار داشت: پیک بار مصرف انرژی الکتریکی در سال گذشته ۱۴۰۸ مگاوات بوده است که با توجه به ورود صنایع جدید به مدار، پیش بینی می‌شود در تابستان ۹۷ با رشد بیش از ۱۴ درصد به ۱۶۳۲ مگاوات برسد.

وی مجموع بار صنایع بزرگ را که هم زمان با پیک بار استان در سال گذشته که روز ۳۰ خرداد ساعت ۲۱:۲۲ رخ داد را بیش از ۶۰۴ مگاوات اعلام کرد. در پایان این نشست، مسئولان دیسپاچینگ و مدیریت مصرف شرکت ها، به ارائه برنامه‌های هماهنگی مدیریت پیک بار سال جاری پرداختند.