گاز نیروگاه‌های مقیاس کوچک دوباره وصل شد

به گزارش برق نیوز،  حمیدرضا عراقی، درباره بدهی نیروگاه‌های مقیاس کوچک به شرکت ملی گاز و قطع و وصل گاز آن‌ها گفت: نیروگاه‌ها موظف به پرداخت بدهی خود به شرکت ملی گاز هستند.

وی افزود: قیمت گاز برای این نیروگاه‌ها تعیین و هم‌اکنون مشکل آن‌ها برای دریافت سوخت گاز رفع شده است.

معاون وزیر نفت در امور گاز از وصل گاز نیروگاه‌های CHP خبر داد و تصریح کرد: نیروگاه‌های مقیاس کوچک، ۷۵ میلیارد تومان به شرکت ملی گاز بدهکار هستند و موضوع پرداخت بدهی آن‌ها همچنان پابرجاست.

عراقی، تبدیل مشعل نیروگاه‌ها از سوخت مایع به سوخت گاز طبیعی را از جمله وظایف وزارت نیرو عنوان کرد و گفت: این کار به توافق میان شرکت ملی گاز و وزارت نیرو نیاز ندارد.

وی با تاکید بر لزوم تبدیل بسیاری از نیروگاه‌ها به نیروگاه بخار، اجرایی شدن آن را هزینه‌بر اعلام کرد و ادامه داد: مجلس شورای اسلامی باید به فکر صنعت گاز و صنعت برق کشور باشد. باید راهی اندیشیده شود تا نیروگاه‌ها مصرف بهینه داشته باشند، همچنین تبدیل مشعل نیروگاه‌ها و گازرسانی به آن‌ها نیازمند تامین منابع مالی است و منابع کنونی برای گاز کشور کافی نیست.

سعید مومنی، مدیرگازرسانی شرکت ملی گاز نیز در این باره گفت: نیروگاه‌های مقیاس کوچک (CHP) هنوز بدهی کلان خود به شرکت ملی گاز را پرداخت نکرده‌اند.

وی افزود: این نیروگاه‌ها برای کاهش قیمت گاز دریافتی خود در حال رایزنی با معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری، وزارت نفت و شرکت ملی گاز هستند.