توصیه‌های برقی آخر سال برای خانواده‌ها


با توجه به این ایام توصیه‌ می‌شود هنگام خانه تکانی تميز كردن لامپ‌ها و حباب‌ها را در برنامه قرار دهند چراکه این امر باعث افزايش نوردهي آنها مي‌شود.

به گزارش برق نیوز, با توجه به این ایام توصیه‌ می‌شود هنگام خانه تکانی تميز كردن لامپ‌ها و حباب‌ها را در برنامه قرار دهند چراکه این امر باعث افزايش نوردهي آنها مي‌شود.

یوسفی با بیان اینکه لازم است لوله‌هاي پشت يخچال فريزر حداقل سالي دو بار گردگيري شود، افزود: اين كارها باعث انتقال حرارت بهتر بين هوا و لوله‌ها خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر قصد تغییر چیدمان منزل را دارید بهتر است چیدمان منزل به گونه ای باشد که از روشنایی روز بیشترین استفاده را ببرید تا نیازی به روشن کردن لامپ در روز نباشد.

رئیس گروه مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان همدان تصریح کرد: تلويزيون را در نزديكي منابع حرارت زااز قبيل شوفاژ، بخاري و در معرض رطوبت يا نور مستقيم خورشيد قرار ندهید تا در خنك شدن تلويزيون خللي ايجاد نشود.

وی یادآور شد: هنگام چیدمان وسایل آشپزخانه دقت کنید که فضاي پشت يخچال و فريزر، براي گردش هوا حداقل به اندازه ۲۰ سانتيمتر باز باشد و یخچال را از وسایل گرمازا و تابش نور خورشید دور نگاه دارید.

یوسفی با بیان اینکه برای رنگ‌آمیزی دیوارها بهتر است از رنگ روشن استفاده شود، تأکید کرد: برای مدیریت مصرف انرژی رنگ پرده‌ها را نیز برای انعکاس بهتر نور از رنگ‌های روشن انتخاب کنید.

وی ادامه داد: چناچه قصد خرید وسایل برقی جدید را دارید سعی کنید مدل‌هایی انتخاب کنید که بهینه‌ترین مصرف انرژی را داشته باشند.

رئیس گروه مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان همدان اظهار داشت: سعی کنید دستگاه‌هایی که انتخاب می‌کنید برچسب انرژی داشته باشند تا مطمئن شوید انرژی را بهینه استفاده کرده و آلودگی ایجاد نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: اندازه دستگاهی که خریداری شده باید متناسب با تعداد افراد خانواده باشد.

یوسفی عنوان کرد: اگر در تعطیلات قصد سفر دارید از روشن گذاشتن لامپ‌های منزل خودداری و دوشاخه لوازم صوتی و تصویری را از برق خارج کنید.

وی ابراز داشت: اتصال شارژر موبايل، رايانه، لوازم صوتي و تصويري به پريز بدون استفاده از آنها جزو مصارف پنهان برق است كه با شناسايي و حذف آنها به‌تنهايي 10 درصد در مصرف برق صرفه‌جويي مي‌شود.
منبع : برق نیوز

نظر خود را بنویسید