مشتركان خانگی ركورد دار افزايش مصرف برق شدند

آخرين آمار فروش برق در سال 94 نشانگر آن است كه به جز بخش صنعت، مصرف برق در ميان همه گروه هاي مشتركان افزايش يافته است.

به گزارش پايگاه خبري توانير، مجموع برق فروش رفته در سال گذشته به همه گروه هاي مشتركان در سال 94 به 231233 ميليون كيلووات ساعت رسيد كه اين ميزان نسبت به سال 93 به ميزان 5.3 درصد افزايش نشان مي دهد.
در اين ميان بخش خانگي با 33.7 درصد بيشترين ميزان مصرف را به خود اختصاص داده است.
با اين حال صنايع ، تنها گروهي از مشتركان برق بودند كه در سال گذشته روند نزولي مصرف را تجربه كردند. مصرف اين گروه از مشتركان از 33.8 درصد در سال 93 به 32 درصد در سال 94 كاهش پيدا كرد كه نشان ازكاهش سهم مصرف برق در ميان گروه توليدكنندگان جامعه دارد.
همچنين بخش صنعت با 32 درصد، رده دوم ميزان برق مصرفي را به خود اختصاص داد و پس از آن به ترتيب بخش هاي كشاورزي با 16.1 درصد، عمومي با 9.4 درصد، تجاري 7.3 درصد و روشنايي معابر با 2.1 درصد در رده هاي بعدي مصرفي قرار دارند.
نگاهي دقيق تر به اين آمار نشانگر آن است كه ميزان مصرف به جز بخش صنعت، در تمام گروه هاي مشتركان برق افزايش داشته است.
براين اساس، ميزان مصرف برق مشتركان خانگي در سال 94 نسبت به سال 93 به ميزان 1.3 درصد افزايش يافته است كه از اين ديدگاه در ميان ساير بخش هاي مصرفي ركورد دار است.
برپايه اين آمار بخش هاي عمومي و روشنايي معابر پس از بخش خانگي در رده هاي بعدي رشد مصرف قرار دارند به گونه اي كه ميزان مصرف برق بخش عمومي از 9 درصد در سال 93 به 9.4 درصد در سال 94 افزايش يافته است . ميزان مصرف برق در بخش روشنايي معابر نيز در همين مدت از 1.7 درصد به 2.1 درصد رسيد.
درعين حال ميزان مصرف برق بخش كشاورزي از 16 درصد در سال 93 به 16.1 درصد در سال 94 و مصرف بخش تجاري نيز از 7 درصد به 7.3 درصد افزايش يافت.
با اين حال صنايع، تنها گروهي از مشتركان برق بودند كه در سال گذشته روند نزولي مصرف را تجربه كردند. مصرف اين گروه از مشتركان از 33.8 درصد در سال 93 به 32 درصد در سال 94 كاهش پيدا كرد كه نشان ازكاهش سهم مصرف برق در ميان گروه توليدكنندگان جامعه دارد
منبع توانیر نیوز

نظر خود را بنویسید