بررسی روشنایی معابر و خیابانهای سطح شهر

جلسه شورای شهر بندرعباس به ریاست مهران نجاتی و با حضور اعضای شورای شهر، معاونین شرکت توزیع برق هرمزگان و معاونین شهردار بندرعباس برگزار شد.
به گزارش برق نیوز، جلسه شورای شهر با دستور کار بررسی روشنایی معابر و خیابانهای سطح شهر با حضور اعضای شورای شهر و معاونین شرکت توزیع برق برگزار شد.

مهران نجاتی رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس دراین جلسه با بیان اینکه شورای شهر به دنبال تعامل با تمامی دستگاههای خدمات رسان است بیان کرد: شورای چهارم با تعاملی که با دستگاههای مرتبط با امر خدمت رسانی به مردم را برعهده دارند به دنبال این است که رفاه وآسایش برای شهروندان را فراهم نماید و در جهت تحقق رشد و توسعه شهری گام های بلندی برداشته شود.

نجاتی گفت: در اسفند ماه سال گذشته به تمامی دستگاههای خدمات رسان شهری نامه ای از سوی شورای شهر ارسال شد که برنامه های کاری خود در سال جدید را به شورا بفرستند که تاکنون جز شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان هیچ دستگاهی اقدام نکرده است.

رئیس شورای شهر بندرعباس گفت: روشنایی معابر و خیابان های شهری با امنیت و رفاه مردم گره خورده و نمی توان آن را نادیده گرفت.

وی با بیان اینکه در ابتدای سال جاری متاسفانه به دلیل عدم روشنایی معابر وبلوار شهید رجایی دو تن از همشهریان جان خود را از دست دادند خاطر نشان کرد: بر طبق نشستهای سال گذشته شهرداری و شرکت توزیع برق مقرر گردیده بود که در اسفند ماه روشنایی بلوار شهید رجایی محقق شود که این مهم تحقق پیدا نکرد و متاسفانه مشکلاتی را برای شهروندان بوجود آورد.

جهانبخش: مدیریت جزیره ای توسعه ای در شهر بوجود نمی آورد

کیانوش جهانبخش رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت وخدمات شهری نیز گفت: هرمزگان بعنوان یکی از استانهایی است که با توجه به شرایط آب وهوایی حداقل در حوزه برق درآمدی مطلوبی دارد.

وی گفت: با توجه به قانونی که به نظر می رسد فقط هرمزگان در سطح کشور از آن تبعیت می کند وهر 50متر یک پست برق در تمام معابر، خیابانها وپیاده روها بصورت ایستاده ،زمینی یا هوایی قراردارد و کلی هزینه صرف می شود زیبا ومنظر شهری را از بین برده وآسیبها وخطرات دیگری که قطعا متوجه حوزه سلامت مردم هم است بوجود می آورد.

جهانبخش افزود: از مجموعه شرکت توزیع برق درخواست می شود برنامه ای ارائه دهند که توسعه شبکه برق به صورت زیر زمینی درجاهایی که حداقل جدید احداث شده مانند شهرک پیامبر اعظم ایجاد شود.

وی گفت: نمایندگان مجلس بعنوان وکلای مردم در مجلس شورای اسلامی مطالبه کنند که حداقل درآمدی که از هرمزگان شرکت برق کسب می نماید در همین استان صرف شود وبخشی از آن به استان برگردد.

وی در ادامه افزود: به دلیل اینکه مدیریت واحد شهری وجود ندارد اگر هر کدام از دستگاهها بصورت جزیره ای عمل کنند کار به درستی پیش نمی رود و شاهد توسعه ای در سطح شهر واستان نخواهیم بود.

جهانبخش بیان کرد: شهرداری وشورای شهر درکنار تمامی دستگاههای خدمات رسان است تا در جهت حفظ جان،رفاه وآسایش شهروندان حرکت نمایند.

بی نیاز: مدیران میراث دار عدم توسعه یافتگی در گذشته هستند

محمد رضا بی نیاز رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل وترافیک شورای شهر بندرعباس گفت: یکی از مشکلاتی که هرمزگان از قبل داشته متاسفانه عدم توسعه متوازن در گذشته بوده و مدیران ما میراث دار این عدم توسعه یافتگی از گذشته هستند .

وی افزود: وجود تحریم هایی که در سالهای اخیر وجود داشته وهمچنین رکود اقتصادی موجود خود مزید بر علت شده است.

بی نیاز بیان کرد:در تیرماه سال گذشته مقام معظم رهبری سیاستهای کلی برنامه ششم توسعه را به ریاست جمهوری ابلاغ کردند که برپایه محورهای سه گانه اقتصاد مقاومتی ، پیشتازی درعرصه علم وفناوری وتعالی ومقاوم سازی فرهنگی بوده است ویکی از بندهای آن تأکید بر افزایش سهم انرژیهای تجدید پذیر و نوین می باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه هرمزگان وشهربندرعباس از لحاظ جغرافیایی در منطقه ای قرار دارد که از منابع طبیعی همچون دریا می توان در ماههایی از سال از انرژی خورشیدی استفاده کرد.

وی گفت: از آنجایی که اداره برق زیر مجموعه وزارت نیرواست ودرسند چشم انداز وبرنامه ششم توسعه این شرکتهای زیردستی راهکاری ارائه می دهند شرکت توزیع برق نیزآیا توانسته برای برنامه ششم توسعه راهکاری ارائه دهد.

شایان ذکر است هریک از اعضا نیز به بیان دیدگاهها ونظرات خود دراین رابطه پرداختند.
منبع:برنا

نظر خود را بنویسید