ایران جزو 20 كشور برتر جهان در صنعت برق

عضو هیات‌مدیره شركت صادرات خدمات و تجهیزات آب و برق ایران (صانیر) گفت: امروز صنعت برق كشور به بیش از 95 درصد خودكفایی دست یافته و جزو 20 كشور برتر جهان در این عرصه شده است و امكان صادرات خدمات و تجهیزات مختلف را دارد.

به گزارش برق نیوز، انوری افزود: مطابق آمارهای موجود، وزارت نیرو تا پایان سال 1394 افزون بر 250 هزار میلیارد ریال بدهی داشته كه نیمی از آن به سیستم بانكی و نیمی دیگر به پیمانكاران است. این بدهی‌ها و ناتوانی در پرداخت آنها، به تضعیف سیستم پیمانكاری كشور در سال‌های گذشته منجر شده است. از سوی دیگر بودجه عمومی كشور نیز تحت تاثیر كاهش قیمت نفت با كاهش روبه‌رو است و تزریق یكباره آن نیز تورم زیادی به اقتصاد تحمیل می‌كند.

وی گفت: حتی تسویه بدهی‌ها نیز نمی‌تواند به رشدهای مورد نظر در برنامه‌ریزی‌های اقتصادی بینجامد و اگر خواهان رشد هستیم، باید پول و سایر شرایط لازم آن را فراهم كنیم.

این عضو هیات‌مدیره شركت صانیر تصریح كرد: راهكار رفع مشكلات كنونی اقتصادی و دستیابی به رشد، توجه هر چه بیشتر به بخش صادرات به‌ویژه صادرات خدمات فنی و مهندسی است كه در سال‌های گذشته رشد چشمگیری را تجربه كرده‌اند.

وی اضافه كرد: صانیر به همراه چند شركت دیگر ایرانی، در سال 2015 میلادی با حضور در مناقصه‌های متعدد در كشور عراق موفق به دستیابی به نزدیك یك میلیارد دلار كار در این كشور شدند كه افزایش اشتغال، فعال‌سازی بسیاری از شركت‌ها و كارخانه‌های كشور و ارزآوری را به دنبال خواهد داشت.

منبع: ایرنا

نظر خود را بنویسید