7 هزار انشعاب غیر مجاز برق تنها در یک منطقه تهران!

وجود انشعابات غیرمجاز در حومه تهران به یکی از دغدغه‌های مسوولان برقی تبدیل شده که البته در میان روستاهای متعدد در حومه تهران روستای مرتضی گرد سهم عمده ای از این مساله دارد.

به گزارش برق نیوز, وجود انشعابات غیرمجاز در حومه تهران به یکی از دغدغه‌های مسوولان برقی تبدیل شده که البته در میان روستاهای متعدد در حومه تهران روستای مرتضی گرد سهم عمده ای از این مساله دارد.

سیدعلی بربند مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق نواحی استان تهران، در خصوص وجود انشعابات غیر مجاز در حومه تهران،گفت: تا کنون حدود ۷ هزار انشعاب غیر مجاز در روستا مرتضی گرد شناسایی شده که این ۳ درصد از تلفات انرژی مصرفی حومه تهران را شامل می شود.

وی با بیان اینکه پیگیر سامان دهی این انشعابات غیرمجاز هستیم، اظهار کرد: موافقت های ضمنی از فرمانداری، استانداری حاصل شده اما با این وجود برخی ارگان های دیگر اجازه فعالیت را به ما نداده و کار متوقف شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق نواحی استان تهران تصریح کرد: اگر این روال ادامه پیدا کند این میزان از انشعابات غیرمجاز در فصل گرما و افزایش مصرف برق سبب فشار و در نهایت سوختن ترانس های برق این منطقه می شود که در سال گذشته نیز مشابه این اتفاقات رخ داد.

بربند در خصوص دیگر مناطق حومه تهران نیز گفت: به غیر از مرتضی گرد در مناطق دیگری از حومه تهران شاهد انشعابات غیرمجاز هستیم اما در مقایسه با این روستا کمتر و قابل کنترل تر هستند.

به گفته وی برخی مناطق خارج از حومه شهر تهران دارم که با استعلام جهاد کشاورزی به آن ها برق داده شده است در غیر این صورت تمام آن مناطق باید تخریب شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق نواحی استان تهران با اشاره به وضعیت برق دهی به مساکن مهر حومه تهران،گفت: هر مسکنی که افراد در آن ساکن شدند تا کنون برق دار شده و تلاش ما این است که مردم از نظر تامین برق در مساکن مهر با مشکل روبرو نباشند.

بربند در خصوص وضعیت مدیریت خاموشی حومه تهران در فصل تابستان اظهار کرد: با توجه به اینکه اکثر کارخانه ها در اطراف تهران وجود دارند لذا اگر مدیریت مصرف صورت نگیرد امسال با مشکلاتی رو برو می شویم لذا از هم اکنون برای این موضوع تدابیری لحاظ شده است.
منبع: ایسنا

نظر خود را بنویسید