تدوین برنامه ۲۰ ساله آب شرب تهران

آب شرب تهران که برای پایتخت نشینان خیلی مهم است وارد برنامه ای بیست ساله میشود.

محسن سرخو، عضو شورای شهر تهران پیشنهاد داد: کمیسیون سه‌جانبه‌ای با حضور کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورا، شهرداری و سازمان آب و فاضلاب تشکیل و درخصوص برنامه ۲۰ ساله شهر تهران در حوزه آب و فاضلاب اقدام شود.

او ادامه داد: با توجه به رشد و توسعه نامتوازن و همین‌طور مهاجرت بی‌رویه به تهران از هم اکنون باید برای ۲۰سال آینده شهر تهران پیش‌بینی و برنامه‌ریزی لازم صورت بگیرد. سرخو تاکید کرد: باید مشخص شود ذخایر آب در چه نقطه‌ای قرار دارد چراکه یکی از بزرگ‌ترین مشکلات شهر تهران بحران آب و آب آلوده در آینده خواهد بود.

او تصریح کرد: استفاده شرکت آب و فاضلاب از تجهیزات مناسب‌تر به جای نیروی انسانی و کار دستی در روند ایجاد فاضلاب شهری سرعت داده شود تا مردم با مشکلاتی از جمله ترافیک مواجه نشوند.

همچنین رحمت‌الله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران گفت: چند هکتار از مزارع کشاورزی جنوب تهران با فاضلاب خام آبیاری می‌شود که این فاجعه زیست‌محیطی است.

وی همچنین گفت: شهرک رسالت در جنوب شهر تهران به شبکه آب شرب شهری متصل نیست. او گفت: وزارتخانه‌های بهداشت، جهاد کشاورزی، نیرو و سازمان محیط زیست در این خصوص مسوول هستند و انتظار پاسخگویی و اقدام در این زمینه داریم.


منبع: فارس

نظر خود را بنویسید