مشکل برق تهران برطرف شد

مدیر عامل برق منطقه ای تهران: بعد از ظهر امروز نقص فنی پست انتقال برق 400 و 230 کیلوولت فیروز بهرام موجب شد 300 مگاوات خاموشی در مناطقی از تهران اعمال شود.
غلامرضا خوش‌خلق در مصاحبه تلفنی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ،‌ با اشاره به اینکه با مشکل پیش آمده در این پست انتقال، حدود 3 تا 4 درصد مشترکان تهرانی دچار خاموشی شدند افزود: با مدیریت بار توانستیم ساعت های خاموشی مشترکان را کاهش دهیم که خوشبختانه تا ساعت 8 شب مشکل به طور کامل برطرف شد و هیچ مشترکی تهرانی به خاطر نقص فنی این پست بی برق نیست.
مدیرعامل برق منطقه ای تهران تاکید کرد: علت نقص فنی پست انتقال برق فیروز بهرام فرسودگی این پست است که حدود 48 سال قدمت دارد.
وی با عذر خواهی از مشترکان تهرانی که ساعاتی را امروز بدون برق سپری کردند گفت:‌ ظرفیت مصرف برق و محدوده برق منطقه ای تهران که شامل استان های البرز ،‌تهران و قم می شود در شرایط غیر پیک 8 هزار و 500 مگاوات است.
خوش خلق افزود: در حالی که تابستان گرم امسال را به خوبی و بدون خاموشی پشت سر گذاشتیم این حادثه بعد از گذر از پیک تابستان موجب شد تا مناطقی از جنوب غرب و جنوب شرق تهران با خاموشی مواجه شوند.
مدیر عامل برق منطقه ای تهران گفت: در زمان پیک تابستان امسال مصرف برق به 9 هزار و 600 مگاوات در محدوده برق منطقه ای تهران رسید که نسبت به سال قبل 6.2 درصد را رشد مصرف نشان می دهد.
وی با تاکید بر اینکه 85 درصد مشترکان محدوده برق منطقه ای تهران در تهران ساکن هستند افزود:‌ حدود 85 درصد مصرف برق در محدوده برق منطقه ای تهران نیز در این استان اتفاق می افتد .
خوش خلق گفت: برق منطقه ای تهران 8 میلیون و 300 مشترک برق دارد.

منبع : برق نیوز

نظر خود را بنویسید