لوازم خانگی مجهز به کمپرسور اینورتر دیجیتال، مصرف انرژی را کاهش می‌دهد .

به گفته مدیر كل آموزش سازمان بهره‌وری انرژی ایران 30 درصد از برق اشتراک‌های خانگی‌ در بخش روشنایی و 70 درصد آن در بخش‌های دیگر به مصرف می‌رسد كه از این میزان سهم یخچال و یخچال فریزر 28 درصد و كولر‌ آبی و گازی 26 درصد است.
با گران‌ شدن قیمت برق و لزوم توجه به مصرف انرژی، این موضوع بیش از پیش اهمیت یافته است. تا جایی که امروزه توجه به فن‌آوری‌های مورد استفاده در دستگاه‌های برقی پرمصرف نظیر یخچال، به یکی از مهم‌ترین نکات هنگام خرید تبدیل شده است. این موضوع تولید‌کنندگان را بر آن داشته که فن‌آوری‌های جدید را با هدف بالا بردن کیفیت و پایین آوردن انرژی مصرفی لوازم خانگی در خدمت بگیرند. کمپرسور اینورتر دیجیتال (Digital Inverter Compressor) یکی از جدیدترین فن‌آوری‌های این حوزه است که نه تنها باعث کاهش مصرف برق شده بلکه صدای دستگاه را نیز تا حد زیادی کاهش می‌دهد. استفاده از این نوع کمپرسور در دستگاهی مانند یخچال باعث حفظ تازگی و مزه مواد غذایی می‌شود.
كمپرسور، ماشینی است كه از آن برای افزایش فشار سیالات تراكم‌پذیر (گازها و بخارها) استفاده می‌شود و در صنایع مختلف داری اهمیت زیادی است. تا جایی‌که آن را اسب باركش صنایع می‌نامند. كمپرسورها در شاخه‌های مختلف لوازم خانگی (یخچال، فریزر، كولر گازی، جاروبرقی)، صنایع پزشكی، صنایع هواپیمایی و... کاربرد دارند و به سرعت در حال رشد و تغییر هستند.

منبع : ماهنامه فنی و مهندسی تهویه و تاسیسات

نظر خود را بنویسید